torsdag 16 april 2009

Bahnhof gör före

Det känns skönt att, när jag nyligen bytte internetleverantör, bytte till Bahnhof som nu gör klart att man genom att inte lagra användarnas ip-adresser inte heller kan lämna ut dem. Detta är tydligen ett kryphål i IPRED-lagen.

Samtidigt som jag vill rekommendera Bahnhof som internetleverantör, jag är jättenöjd så här långt - nu än mer än tidigare, så vill jag varna alla som funderat på att teckna ett abonnemang hos Bredband2. Jag avslutade mitt abonnemang där då jag dubbelfakturerades, inte fått tillbaka pengar de är skyldig mig trots upprepade påstötningar, och för att de i princip saknar support trots att de hävdar att de är tillgängliga 24 timmar om dygnet. Skräp.

Många bloggar tar idag upp IPRED och Bahnhofs initiativ:
T.ex. Stefan Stenudd, Kulturbloggen, Svensson

Läs också Bahnhofs VD Jon Karlungs inlägg på Newsmill om IPRED från den 25/11 förra året.

DN har för övrigt artiklar både idag och igår om "kriget mot internet", som gäller bl.a. EU:s telekompaket, och som är högintressanta för alla med ett intresse för integritetsfrågor.

Även Badlands Hyena kommenterar, träffsäkert som vanligt.

Inga kommentarer: